Hoppsugen!

Och inte nog med att jag är hoppsugen, är hoppsugen tillsammans med Blomman. För någon vecka sedan pratade jag om att aldrig våga - nu vill jag bara ha mer. Inte för att jag är sugen på höga, breda och konstiga hinder men jag är sugen på att hitta när allt stämmer överrens. Då kan det vara aktuellt med annat.

Måste bara få berätta om en händelse som för mig var lite rolig sist jag tränade för mig själv på ridplanen. Över de tre cavalettibommarna i trav skötte sig Blomman perfekt men när hon börjat förstå att vi även lade in galopp efter dessa och skänkelvikning blev hon väldigt taggad. Så hon tog helt enkelt och galopperade över de här bommarna - mästerligt och klanderfritt. Utan att nudda någon bom - i galopp - på travavstånd. Som en liten smidig kanin, trots sina nästan 170 cm i manke och mycket massa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0