Josefine visar färdigheter i paint - Blomman på volt

Måste verkligen plugga nu, men känner att jag vill uppdatera lite angående dagens ridövning jag lade upp till mig och Blomman. Inspirerat av Eva förstås men också gårdagens hoppning och galopp utan stigbyglar (kommer att tjata om detta tills att jag dör). Har suttit och använt mina "färdigheter" i paint nu bara för att lägga upp en bild på hur jag gjorde - förhoppningsvis blir ni något klarare. Serpentiner reds över hela ribanan med hinderstöd i mitten som ramade in en av bågarna utan travbommar. Ur cavalettin som jag bara kom från ena hållet flyttade jag för skänkeln och fattade galopp ur den när jag kom ut på spåret. Galopperade kortsidan och saktade av och gjorde likadant i andra varvet. Kände mig väldigt nöjd med upplägget och att Blomman kändes så bra idag.


Svarta prickarna i övningen nedan är när något nytt händer. Fyllda pilar betyder att jag bara red över bommarna åt det hållet. Prickar som inte är ifyllda var hinderstöd som stod på plats och resten bör ni se vad det innebär (hoppas jag). Efter detta travade jag av och skrittade vi ut två varv runt hagarna och efter vägen, mötte två bilar och det gick utan problem.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0