Blomstertid inom räckhåll

Igår skrev jag mitt första inlägg på länge och fler ska det bli. Vart hittar ni er inspiration ifrån? Jag riktigt älskar hästlivet och vill inte byta ut det, men mitt negativa tänk förstör så mycket. Anledningen till att jag inte bloggat på sistone är ju för att jag helt enkelt inte har känt mig helt nöjd med hur jag avslutar dagen i stallet eller vågar tänka framåt. Varför måla upp en bild som ändå snart kommer att raseras, tänker jag. Dumt och dåligt, att istället tänka på en skön galopp på en sommaräng med kransen i håret och barbacka på hästryggen borde alltid vara min filosofi. Lugnt och harmoniskt, då blir allt så bra. Eller som den vise också brukar säga, lugn och fin - hälsofil.

Vet inte vad det sistnämnda har för relevans för min ridning egentligen, det rimmar inte särskilt bra men ack så bra det kan fungera när rädslan tar vid. Eller att räkna galoppsprång högt innan ett hinder och andas, vilket jag gjorde idag och fick ett bättre språng. Mer om det en annan gång dock, nu är det till att sova och sedan upp i morgon bitti och träna vidare. Jag har en Blomma med skön galopp och en äng att rida på, men sadeln får följa med i vanlig ordning för att rida utan det stödet vore döden för mig. Får väl ta och knyta mig en sommarkrans också så att jag påminner mig själv varje dag.



Kommentarer
c..

ASG !!

Ja du varför ifrågasatta om det rimmar ? Funkar ju..

2011-06-08 @ 14:04:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0