Träning med Maja Heed

Var och tittade på träningar med Maja Heed på Timrå hästsportförening igår och jag blev så sugen att vara med. Jag tittar på min vän M och känner att om hon kan komma så långt så kan banne mig jag också göra det. Vi är av samma skrot och korn när det gäller hoppning och som jag förstod det så    Maja står där i mitten och gormar då och då, men när det blir förändringar och det blir rätt så är hon inte snål med att ge beröm. Hon frågade mig ett flertal gånger om jag tyckte att hon var elak när hon pratade om utslagna tänder och krossade näsben - men nej. Jag tycker att det var fullt så ärligt som det kunde vara då vissa ponnyryttare kom i en hastighet av 200 km/h och hade råkat ut för just det om de inte hade lite mer kontroll.

Och det där med kontroll, kanske kommer jag att ligga steget före om jag kämpar med den kontroll jag gärna vill ha. Jag vill ha kontroll att kunna länga eller korta, få Blomman att reagera direkt när jag vill något. Jag vill inte forcera hindren som om de vore bowlingkäglor som alla ska ned. Jag vill inverka och rida bra (och snabbt när det behövs). Många ponnyryttare åker bara med och tror att farten är det som avgör. Nu ska jag inte jämföra mig med ponnyryttare, men i just den gruppen jag tittade på var det bara ponnyryttare som red och det var då det blev lite okontrollerat ibland.

Funderar på att anmäla mig till en hoppkurs på Näset i mitten av augusti, det vore så roligt att träna för Maggan Bäckström i dagarna tre. Tror att hon kan hjälpa mig mentalt ganska mycket och det är något jag verkligen behöver. Vi får se vilken ekonomi som finns för det, förhoppningsvis så går det bra.


Kommentarer
Hanna

Åh vad roligt! Tänk om jag hade en häst att åka på träningar med!

2011-06-29 @ 18:29:38
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0