Horsejumping @ Tynderösundet

Åhhh, min lilla vackra Blomma! ♥

Var ut till stallet efter jobbet idag, kom ganska nyss hem efter en ridtur. Bestämde mig för att rida ut och värma upp på så vis, efter 20 minuter var jag tillbaka hemma och red ned på ridplanen. Jo, jag vet att jag sa att jag ville undvika att rida där, men eftersom jag hade bestämt mig för lite fortsatt övning för mig att hitta hoppkänslan. Lade upp en studsserie med bom på marken, lågt räcke, bom, lågt räcke och bom igen. Utnyttjade även fem och en halvan igen för att dels träna på det här med att hitta känslan men också att det händer mer än en grej.

Är expert på att rida mot ett hinder och precis i avhoppet släppa all fokus, som att jag är lättad över att språnget kändes bra. Då är det lite för sent att börja tänka och då blir det "shit, vad gör jag nu?" och gör får en dålig väg efter. Måste verkligen jobba bort det där om jag vill utvecklas, det gäller att ta sig vidare nu. Eva tyckte att jag skulle fortsätta med fem och halvan och dessutom lägga till ytterligare en oxer eller räcke efter 6,5 meter (tror jag det var?), men i och med att det är begränsat utrymme att rida på så får jag vänta med det tills att jag åker in till ridstadion igen.

Jag lade upp ett räcke i fem och halvan eftersom jag också ville ha en studs, hinderstöden räckte inte till mer men jag höjde upp den något högre än den oxer jag hoppat tidigare. Blev förstås skitfeg när jag kom ner och såg den på hästryggen, men efter några varv i trav så bestämde jag mig för att rida. Blomman fick det här språnget som hag inte riktigt är van och det gick bra, ska fortsätta på den här höjden tills att det känns hundra bra där också. Studsen gick sådär, Blomman var asduktig men jag tror att avståndet var lite tokigt och det var därför det blev som det blev. Tycker det är så konstigt att jag tycker att galopp mot ett hinder är så läskigt, kanske sitter det i alldeles för mycket fortfarande efter avsittningen jag gjorde på Härnösands ridklubb.

Ska inte fundera så mycket, bara göra har jag hört.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0