Ridning 11/3

Det här skulle jag publicera för en vecka sedan, men efter en mentalt dålig helg och vecka därefter så har det inte blivit något. Nu, när det är dags att träna igen under morgondagen kan det vara på sin plats att få det här gjort.

*~~*~~*~~*

Igår var det markarbetshoppning
med världens bästa Eva och det gick... bra! Blomman skötte sig superbra, lastningen gick finfint och hoppningen likaså. Jag kände mig dock väldigt osäker och grät en skvätt innan jag vågade mig på att travhoppa ett lågt kryss till lågt räcke och ett galoppsprång mellan (5½-an). Jag stressade upp mig själv så fruktansvärt mycket men Blomman var bara fantastisk. Taggad till tusen förstås, men ändå så härlig. I andra språnget slängde jag mig före henne, vilket resulterade i att jag kom helt i obalans och höll på att trilla av men... det gjorde jag inte! Tack vare att Blomman helt enkelt satte upp huvudet och förhindrade en avramling.

Nåväl, nu är förra veckan passé och det är nya tag. I morgon tränar jag för Eva H och jag vet inte vad som väntar faktiskt. Tror att jag ska rida själv för henne och kanske att det blir lite bomarbete, den som lever får se. Bjuder på en suddig bild bara för att ni ska få se vilken blåbärshöjd jag grät inför förra gången: 



Kommentarer
Emelie

Du är så modig som hoppar fast än du verkar hopprädd, det tycker jag är duktigt av dig!

2011-03-31 @ 23:35:22
URL: http://semlur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0